Got a secret, can you keep it?

In mijn vorige blogje konden jullie lezen dat het de laatste tijd niet zo lekker gaat.
Dat gevoel gaat niet zomaar weg, en ik had zo de behoefte om het met mensen te delen. Dat is dan ook precies wat we gedaan hebben.

images

Eigenlijk waren we het niet perse van plan om het die avond te vertellen maar toen we vorige week bij mijn schoonouders aan de eettafel zaten kwam het toch al ter sprake.

Ik nam tijdens het eten een aleve feminax, mijn redder in nood tijdens het maandelijkse feestje. Ik vertelde mijn schoonmoeder dat ik erg last heb van buikkrampen tijdens mijn menstruatie (eet smakelijk! Nee hoor, we hadden het al op gelukkig haha).  Waarop zij antwoordde; ‘ja dat had ik vroeger ook, het verdween toen ik begon met de pil.
En dat was het moment dat ik me versprak. Ik zei; ‘ja maar daar ben ik al een tijdje mee gestopt’. 4 grote ogen keken me aan.
‘Maar als je gestopt bent houdt dat in dat als er wat komt, dat het komt?’
Ik wilde nog zeggen dat er ook ander opties zijn om een zwangerschap te voorkomen maar ik zag vanuit mijn ooghoek al dat mijn vriend begon te glimlachen naar zijn moeder. Dus toen hebben we maar verteld dat we inderdaad druk aan het oefenen zijn.

Hun reactie was erg leuk. Ze waren blij, niet verrast, ze hadden het ergens al zien aankomen. Het is ook een hele logische volgende stap voor ons.
Mijn ouders hebben we dit weekend ook ingelicht en zij reageerde eigenlijk precies hetzelfde.

Ergens vind ik het jammer dat ze het nu allemaal weten dat het niet meer een complete verassing is als het straks echt raak is. Maar aan de andere kant vind ik het fijn om het nu met meer mensen te kunnen delen, daar heb ik veel steun en support aan.

Nu ik dit typ… bedenk ik me ook opeens dat ik nu niet meer anoniem hoef te blijven voor jullie! Daar had ik nog even niet over nagedacht. Is dat even leuk!
Ik zal deze week een blogje schrijven over.. mezelf? Ja, over mezelf! Zodat jullie mij wat beter leren kennen en ook weten welk gezicht er achter de blog schuilt!

XX C

Geef een reactie

