Verwachtingen van het moederschap

Het moederschap, ik heb er (nog) geen ervaring mee. Ik hoop het allemaal snel mee te maken, als het me gegund is.
Het lijkt me het mooiste wat er is.

download (1)

Alle moeders zeggen altijd hetzelfde. Het krijgen van een kindje is het mooiste wat er is.
Ik vind het sowieso al een wonder dat dit allemaal kan in het lichaam van een vrouw. De baby maakt zo’n ongelooflijke ‘reis’ tijdens de zwangerschap. En als alles goed gaat krijg je na 9 maanden een kerngezond babytje. Hoe bijzonder!

Het lijkt me geweldig om moeder te worden. Ik wil zo graag het gevoel ervaren. Het moment dat je je kindje voor het eerst ziet en vast kan houden. Dat onbeschrijfbare gevoel waar alle mama’s het altijd over hebben. Ik zou het dolgraag mee willen maken.

Ik ben me er wel van bewust dat het een hele verantwoordelijkheid is. Zo’n kleintje is afhankelijk van jou, jij moet er voor hem zijn en zorgen dat hij niks te kort komt. Soms krijg ik het hier wel even benauwd van maar ik denk dat het merendeel ook vanzelf zal gaan.

Waar ik ook naar uitkijk is het opbouwen van een band met je kindje. Dat hij (of zij!) je gaat herkennen, dat hij je mist als je er niet bent en dat je samen fijne momentjes beleefd. De moeder/kind band kan heel sterk zijn en dat vind ik bijzonder!

Het gaat zeker lastig worden in het begin. Gebroken nachten, spontane acties gaan vaak lastiger en je moet altijd het beste voorbeeld geven. Ook heb je waarschijnlijk minder tijd voor elkaar als partners en zit je echt in de ouderrol. Maar ik ga de uitdaging aan, ik denk echt dat wij het kunnen. Ik weet zeker dat wij een fijn, liefdevol thuis kunnen bieden.

Nu maar hopen dat het ons gegund is!

XX C

Geef een reactie

