Carrière maken

Na een hoop ellende en gedoe heb ik dan gister echt te horen gekregen dat ik een vast contract krijg op mijn werk! Halleluja! Dat werd tijd!

Ik heb altijd gezegd dat ik carrière maken niet belangrijk vind. Ik hoef niet perse een topbaan te hebben, bakken met geld te verdienden en in een dikke auto rijden (no offense). Ik heb die middelen allemaal niet nodig om gelukkig te zijn. Ik werk om te leven en niet andersom!

keep-calm-and-move-to-workday

Volgens mij heb ik het al eens verteld, maar ik werk fulltime in de horeca.
Ik ben hier 2 jaar geleden begonnen als parttimer. Ik was gestopt met mijn opleiding en wilde een jaartje werken omdat ik niet wist wat ik wilde. Nou dat jaartje is aardig uit de hand gelopen. Ik ben van parttimer naar fulltimer gegaan, kreeg meer verantwoordelijkheden en uiteindelijk ben ik nu assistent manager.

Wij werken met jaarcontracten, dus ik was in de veronderstelling dat mijn derde contract er ook zo eentje zou zijn. Mooi niet dus. Blijkbaar is de wet verandert, alweer, en mag je ipv 3 nu maar 2 tijdelijke contracten hebben en daarna is het er op of er onder.
Na veel wikken en wegen (vanwege financiën) is er toch besloten dat ik mag blijven. Dit houdt in dat ik een vast contract krijg! Yes! heel erg blij mee!

Nu hebben mijn vriend en ik allebei een vast contract en dus zekerheid voor de toekomst.
Een kindje was al heel welkom, maar nu voel ik nòg meer dat we er klaar voor zijn.

Maar hoe gaan we dat eigenlijk regelen qua werk? Er is op mijn werk nog niemand met kinderen dus ik weet niet hoe dat geregeld word als er iemand zwanger is. Ik ben blij met mijn contract maar als er straks (hopelijk) een babytje is kan ik niet meer zoveel werken als nu. Wel weet ik zeker dat ik wil blijven werken. Want thuis zitten ben ik niet gewend en ik zal mijn werk enorm gaan missen denk ik.
Waarschijnlijk moeten we dan iets regelen met ouders/schoonouders en een kinderdagverblijf/gastouder.

Ik ben heel erg benieuwd hoe andere mama’s dit doen! Als je het wilt delen, graag!

XX C

Geef een reactie

