Beëindigen van zwangerschap

In 2013 werden er 30.601 zwangerschapsafbrekingen uitgevoerd.
Vergeleken met andere jaren is dat aantal fors gedaald. Omdat mijn blog draait om precies het tegenovergestelde lijkt het me interessant om eens te praten over het vroegtijdig beëindigen van een zwangerschap; abortus.

Want het is nogal een discussiepunt. En dit is al eeuwen zo.
Mensen denken er heel verschillend over. De een vind het moord, de ander vind dat de vrouw zelf moet kunnen beslissen wat er in haar lichaam gebeurd.

Ik heb me ook altijd aangesloten bij de laatste redenering. Ik vind nog steeds dat vrouwen het recht moeten hebben om te beslissen wat er in haar lichaam gebeurd. Ook al heeft zij misschien een verkeerde beslissing gemaakt door onveilige seks te hebben.

Ik merk wel dat ik er, nu we zelf zwanger willen worden, anders tegen aan kijk. Ik blijf er bij dat het een keuze is die beschikbaar moet zijn voor elke vrouw, maar ik besef nu wel meer wat je opgeeft, wat je gaat missen en wat je had kunnen hebben. Zeker omdat ik me nu veel bewuster ben van het feit dat er zoveel mensen zijn die het zo graag willen, maar niet kunnen.
Maar soms past het gewoon niet in iemands leven. En ik vind dat we daar niet onze ogen voor mogen sluiten.

Hoe denken jullie hierover?

XX C

Geef een reactie

