Moeders voor moeders

Moeders voor moeders is een landelijk actieve organisatie die zich inzet voor stellen met vruchtbaarheidsproblemen.

Moeders voor moeders, ik had er nog niet zo heel veel over gehoord. Ik ken ook niemand uit mijn directe omgeving die ervaring heeft met deze organisatie. Maar toen ik laatst een item over hen zag op tv werd mijn interesse gewekt.

Moeders voor moeders is dus een organisatie dat stellen met een kinderwens helpt. Deze stellen hebben last van vruchtbaarheidsproblemen.
De organisatie zamelt urine in van zwangere vrouwen. Uit de urine wordt het HCG-hormoon gewonnen. En dit hormoon wordt weer gebruikt in geneesmiddelen voor vruchtbaarheidsbehandelingen.

download

Ik vind het echt een heel goed initiatief. Wat super dat zoiets bestaat, en dat je op zo’n simpele manier je steentje bij kan dragen voor andere stellen waarbij het nog niet gelukt is.
Je kunt je aanmelden voor deelname vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent tot en met de 11e week van je zwangerschap. Meedoen kan vanaf de 6e tot en met de 16e week. In deze periode bevat je urine namelijk het meeste HCG-hormoon.

Als je je eenmaal aangemeld hebt, kom je in contact met de informatrice. Daar plan je een afspraak mee in. Ze komt bij je langs om goed uit te leggen hoe de deelname in zijn werk gaat. Ook ontvang je kratten met opvangflessen van de organisatie, om hier de urine in op te vangen.

Iedere week wordt de urine bij je opgehaald. Dit wordt gedaan door een chauffeur. De chauffeur rijdt in een bestelbus zonder reclame. Dus niemand komt te weten dat je meedoet aan moeders voor moeders. Hier hebben ze echt goed over na gedacht zeg.
Je kan er ook voor kiezen om het zelf af te leveren bij een verzamelpunt.

Ik vind moeders voor moeders een hele goede organisatie. Wat fijn dat we elkaar op deze mooie manier kunnen helpen. Ze hebben het allemaal zo goed geregeld.
Nu ik dit allemaal weet, denk ik dat ik wel zou willen mee werken hieraan als ik zwanger mag worden.
Als je nog twijfelt, kijk dan deze video maar eens!

XX C

Geef een reactie

