Menstruatiecyclus.. wie?

Als je een kinderwens hebt is het handig om je menstruatiecyclus goed te kennen. Zo kun je gemakkelijk je vruchtbare dagen berekenen en weet je precies wanneer en hoelang je overtijd bent.

Ja, dit is eigenlijk zo’n beetje het eerste wat je tegen komt als je ‘kinderwens’ googled.
Toen ik nog aan de pil was was het natuurlijk erg simpel. Je volgt gewoon je strip, je wordt ongesteld in je stopweek en daarna ga je weer vrolijk verder met de volgende strip. Nu ben ik natuurlijk al een hele tijd gestopt met de pil en ik vraag me dus echt af of ik de enige ben, maar ik heb echt geen flauw idee hoe mijn eigen menstruatiecyclus in elkaar steekt.

‘Ik zie het wel wanneer het weer komt’. Dat was meestal mijn ‘logica’ van mijn cyclus. Ja sorry maar je hebt van die vrouwen die keurig rode kruisjes in hun agenda zetten wanneer ze weer feestweek hebben maar daar hoor ik echt niet bij. Ik schat meestal gewoon wanneer het ongeveer weer tijd is en dan houd ik daar rekening mee. Ging altijd prima.

period

Maar nu we proberen zwanger te worden kan ik er niet meer onderuit; ik zal mijn cyclus moeten leren kennen en goed moeten bijhouden wil ik weten wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb en wanneer ik een zwangerschapstest mag doen.
Nog best ingewikkeld vind ik, met vruchtbare dagen,ovulatie en menstruatie. Het is gewoon een kwestie van goed je lichaam aanvoelen en alle data noteren zodat je niets kunt missen. Moet goed komen.

ovulatie

Was ik echt de enige? Houdt jij je menstruatiecyclus heel strikt bij?

XX C

3 thoughts on “Menstruatiecyclus.. wie?

  1. Ik heb altijd van mijn moeder geleerd dat het goed was om je cyclus bij te houden. Dus dat heb ik altijd wel een beetje gedaan. Maar nu vooral; want wij willen graag zwanger worden! Ik heb een hele handige app die dat allemaal netjes voor me bijhoud 🙂

    Like

      • Haha, ja, ik zag idd ook dat jullie aan ’t proberen’ zijn… Leuk hoor, spannend vooral. Voor nu ben ik ook nog redelijk anoniem.. Vind ik wel jammer hoor! Maar liever nog even zo dan dat mn hele kring er vanaf weet, haha.
        Ik heb er een artikel over geschreven.. De app heet Period Calender. Ik vind m ideaal!

        Like

Geef een reactie

