Schat, wanneer zullen we voor een kindje gaan?

Dat is de vraag die ik een aantal weken geleden aan mijn vriend stelde.
Mijn vriend (23) en ik (21) zijn al ruim 6 jaar samen. We waren 15 en 16 toen we elkaar ontmoetten. Elkaars eerste echte en sindsdien zijn we onafscheidelijk! De liefde die ik voel voor deze man.. hij is het gewoon. Dat weet ik zeker!
2 jaar geleden zijn we voor het eerst gaan samenwonen, maar inmiddels zijn we verhuisd. We hebben samen een huis gekocht in Friesland.

In die 6 jaar hebben we het al vaak over kinderen gehad. We willen allebei dolgraag kinderen, als het ons gegund is natuurlijk!
Vaak bleven deze gesprekken een beetje oppervlakkig en leidde het tot niks concreets. Ja, we willen allebei heel erg graag. Maar echt ‘plannen’ deden we nog niet. Dat besluit je natuurlijk ook niet zomaar van de een op de andere dag. Het is een hele verantwoording die je aangaat, daar zijn we ons maar al te goed van bewust.

En toch was daar die ene avond..
We waren ergens aan het eten, toen ik een een heel lief, jong gezin zag zitten. Ik vond het kindje zo schattig en lief dat ik begon te fantaseren hoe het bij ons zou zijn. Hoe zou ons kindje er uit komen te zien? Zou hij of zij op mij gaan lijken, of juist op mijn vriend? Hoe zouden we het doen als ouders? Allemaal vragen waar je nu eerst  geen antwoord op kan krijgen.

Toen stelde ik ‘de vraag’ aan mijn vriend.
Wanneer zullen wij voor een kindje gaan?
Hij keek even verbaasd, en zei iets als ‘tsja, dat weet ik niet’.
Maar stiekem zag ik aan hem dat hij ook begon na te denken en vervolgens zei hij ‘het zou wel heel leuk zijn he?’

family-ties

En zo is het eigenlijk een beetje gegaan. We hebben nog een aantal weken rust genomen om het allemaal even te laten bezinken, het is niet niks.
Maar een week of 2 geleden hebben we toch de knoop doorgehakt.
We gaan proberen om zwanger te worden!

Ik vind het zo zo zo spannend! Maar o zo leuk!
Ik houd jullie op de hoogte. Laat ook vooral jouw verhaal achter bij de reacties! Ik ben benieuwd!

XX  C

Geef een reactie

